۷ دی ۱۳۸۲، ۲۲:۴۲

نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ستاد حوادث غيرمترقبه كشور:

11 هزار و 500 نفر از زلزله زدگان تحت خدمات درماني قرار گرفته اند

نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ستاد حوادث غيرمترقبه كشور، اقدامات اين وزارتخانه به منظور ياري رساندن به زلزله زدگان بم در خصوص امور درماني و بهداشتي را تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مهندس باقر شولايه گفت: از ساعات نخستين وقوع حادثه تا ساعت 18 روز يكشنبه هفتم دي ماه در مجموع 11 هزار و 500 نفر از زلزله زدگان تحت خدمات درماني قرار گرفته اند كه از اين تعداد 6300 نفر در بيمارستان هاي استان كرمان، تهران و ساير استان ها بستري شده اند و 5200 نفر به طور سرپائي مداوا شده اند.
وي افزود: امروز و در سومين روز حادثه 3100 نفر تحت خدمات درماني قرار گرفته اند كه از اين تعداد 2200 نفر از زلزله زدگان به طور سرپايي مداوا و 900 نفر نيز در بيمارستان هاي سراسر كشور بستري شده اند.
نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ستاد حوادث غيرمترقبه كشور ضمن اشاره به اينكه شهرستان بم از لحاظ ارائه خدمات بهداشتي به هشت منطقه تقسيم شده است، برخي اقدامات اين وزارتخانه را در خصوص ياري رساندن به مردم زلزله زده به شرح زير عنوان كرد: ارائه خدمات سطح اول و دوم درمان، ايجاد كانكس براي ارائه خدمات بيمارستاني و بم، ارسال اقلام و لوازم پزشكي، درمان و بهداشتي، آماده سازي اضطراري بيمارستان صحرائي به وسعت سه هزار متر مربع، كنترل كيفي آب آشاميدني و توزيع آن از طريق تانكرهاي سيار و ثابت و استقرار كارشناسان كنترل بهداشت مواد غذايي در مجاورت گروه هاي امدادي ، تأمين امكانات اوليه استقرار دست اندركاران امور بهداشتي و درماني، احداث توالت و راه اندازي نقاهتگاه.
مهندس شولائي جمع آوري زباله ها و دفن آنها و تأمين آب آشاميدني را از اولويت هاي مهم بهداشتي وزارت بهداشت در منطقه زلزله زده ياد كرد.
وي در خصوص فعاليت هاي آتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در منطقه زلزله زده بم گفت: در جلسه امروز ستاد بحران وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي آخرين وضعيت بهداشتي و درماني منطقه به طور دقيق مورد بررسي قرار گرفت. در اين بررسي توصيف حادثه براي جمعيت آسيب ديده منطقه از لحاظ جغرافيايي و آثار حادثه بر سلامت جمعيت و اقدامات بهداشتي مورد ارزيابي دقيق قرار گرفت.
کد خبر 47905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha